
Adott egy termék, amiről sok mérlegelés és piackutatás után eldöntöd, hogy piacra dobod.
Minőség, dizájn, logisztika, jogszabályok, és még sok más feltételt kell teljesíteni a csomagolásnak. Ha nem értesz mindegyikhez egyszerre, akkor érdemes megkeresned egy céget, mely segít a tervezéstől kezdve, a kivitelezésen át, egészen a kész termékig. Érdemes ebben olyan csapattal dolgozni, akik házon belül, könnyedén meg tudják ezt valósítani, felesleges alvállalkozói költségek nélkül.
Az alábbiakban számba vesszük, milyen szempontokra érdemes figyelnünk:
2. A dizájn az egyik legfontosabb szempont, hiszen termékünk csomagolása marketing kommunikációs eszközként is funkcionál. A vásárló első pillantással hangulatot, minőséget és még számos egyéb következtetést von le úgy, hogy meg sem kóstolta vagy ki sem próbálta az adott termékünket. A terméked sikere nagyban függ a dizájntól, érdemes tehát olyan partnert választani, akinek megfelelő tapasztalata és tudása van.
3. Szorosan kapcsolódik az előző ponthoz a vásárlói élmény tényező is. A mai technológiai fejlődés már olyan szinten van, és ezáltal olyan lehetőségek nyíltak meg, mely a megrendelő, a termék tulajdonos számára ismeretlen, holott rengeteg előnye van. Aktuális trendek szerint nagyon fontos, hogy a vásárlók egyedi „vásárlói élményhez” jussanak, hogy megszólítva érezhessék magukat, melyek márkaismertséget (főleg új belépő/termék esetén nagyon hatásos), később pedig kötődés alakul ki, nem is beszélve az értékesítési volumenről, ami pedig emelkedik. Mindenki emlékszik a Coca-Cola névvel ellátott palástjaira a termékeiken. Ez a kampány olyan népszerű volt és akkora sikert hozott, hogy az ötletet mai napig, különböző iparágakban, más-más brandek is felhasználják, és ehhez manapság már nem kell ilyen hatalmas cég méret és likviditás, hiszen kis- és középvállalkozások számára is elérhető hasonló, csak még fejlettebb technológia, például Közép-Kelet Európában először, Nálunk.
4. A termékedtől függ, hogy csomagolásodnak egyéb funkciókat is el kell-e látnia. Mint például aroma és állag megőrzés, ütéstől való védelem, praktikusság, stb. Ezek befolyásolhatják milyen anyagból készüljön, esetleg a záródások típusát is. És ha automatikus rendszerek csomagolják, akkor a csomagológépek tudják-e kezelni az alapanyagot (pl. méretek, műanyag hegesztési hőfokok stb.).
5. A környezettudatosság leginkább Tőled és a márkád vagy céged filozófiájával függ össze. Ma már elengedhetetlen odafigyelni, sőt igen nagy figyelmet szentelni ennek a pontnak, hiszen napról napra többeket sarkall vásárlásra, ha a termék nem hagy akkora ökológiai lábnyomot, esetleg könnyen újrahasznosítható, netán teljesen lebomló anyagból készül. Ha nagy a konkurencia, akkor érdemes marketing eszközként is gondolni a környezetbarát csomagolóanyag használatára (pl. karbon semlegesen nyomtatják, 100%-ban újrahasznosítható alapanyagból készül, stb)
Amennyiben egyetértesz, és akár csak egy szempontban is bizonytalan vagy terméked illetően, a SIPOS Csoportnál (Sipospack kft, Iprint 4 You kft) rendelkezésedre állunk! Kezdjünk beszélgetni, alkossuk meg a tökéletes csomagolásod! 40 év tapasztalatával fogunk segíteni a dizájn, tervezés, kivitelezés, nyomtatás, rakodás-szállítás terén: mindenben amit a csomagolásodnak tudnia kell.