Hogyan válassz megfelelő csomagolást termékedhez?

Adott egy termék, amiről sok mérlegelés és piackutatás után eldöntöd, hogy piacra dobod.

Minden bizonnyal felmerült már benned a kérdés, hogyan is láss neki, milyen szempontokat vegyél figyelembe, hogyan lesz eladható, azaz mi a legjobb köntöse az értékes tartalomnak, belbecsnek, mellyel meg szeretnéd hódítani a világot.

 

Minőség, dizájn, logisztika, jogszabályok, és még sok más feltételt kell teljesíteni a csomagolásnak. Ha nem értesz mindegyikhez egyszerre, akkor érdemes megkeresned egy céget, mely segít a tervezéstől kezdve, a kivitelezésen át, egészen a kész termékig. Érdemes ebben olyan csapattal dolgozni, akik házon belül, könnyedén meg tudják ezt valósítani, felesleges alvállalkozói költségek nélkül.

Az alábbiakban számba vesszük, milyen szempontokra érdemes figyelnünk:

1. Minden ország piacán különböző jogszabályok, követelmények vannak meghatározva, pontosan minek kell szerepelnie termékeden (iparágtól is nagyban függ). Például a kozmetika iparban az összetevők, a gyártói információk és még sok egyéb kötelező sallang rá sem fér egy apró, néhány milliliteres kiszerelésű üvegcsére vagy tégelyre, ezért biztosan valami extra felületre lesz szükségünk, hogy megfeleljünk minden követelménynek. Erre például tökéletes egy praktikus doboz, viszont meg is növeli termékünk önköltségét.

2. A dizájn az egyik legfontosabb szempont, hiszen termékünk csomagolása marketing kommunikációs eszközként is funkcionál. A vásárló első pillantással hangulatot, minőséget és még számos egyéb következtetést von le úgy, hogy meg sem kóstolta vagy ki sem próbálta az adott termékünket. A terméked sikere nagyban függ a dizájntól, érdemes tehát olyan partnert választani, akinek megfelelő tapasztalata és tudása van.

3. Szorosan kapcsolódik az előző ponthoz a vásárlói élmény tényező is. A mai technológiai fejlődés már olyan szinten van, és ezáltal olyan lehetőségek nyíltak meg, mely a megrendelő, a termék tulajdonos számára ismeretlen, holott rengeteg előnye van. Aktuális trendek szerint nagyon fontos, hogy a vásárlók egyedi „vásárlói élményhez” jussanak, hogy megszólítva érezhessék magukat, melyek márkaismertséget (főleg új belépő/termék esetén nagyon hatásos), később pedig kötődés alakul ki, nem is beszélve az értékesítési volumenről, ami pedig emelkedik. Mindenki emlékszik a Coca-Cola névvel ellátott palástjaira a termékeiken. Ez a kampány olyan népszerű volt és akkora sikert hozott, hogy az ötletet mai napig, különböző iparágakban, más-más brandek is felhasználják, és ehhez manapság már nem kell ilyen hatalmas cég méret és likviditás, hiszen kis- és középvállalkozások számára is elérhető hasonló, csak még fejlettebb technológia, például Közép-Kelet Európában először, Nálunk.

4. A termékedtől függ, hogy csomagolásodnak egyéb funkciókat is el kell-e látnia. Mint például aroma és állag megőrzés, ütéstől való védelem, praktikusság, stb. Ezek befolyásolhatják milyen anyagból készüljön, esetleg a záródások típusát is. És ha automatikus rendszerek csomagolják, akkor a csomagológépek tudják-e kezelni az alapanyagot (pl. méretek, műanyag hegesztési hőfokok stb.).

5. A környezettudatosság leginkább Tőled és a márkád vagy céged filozófiájával függ össze. Ma már elengedhetetlen odafigyelni, sőt igen nagy figyelmet szentelni ennek a pontnak, hiszen napról napra többeket sarkall vásárlásra, ha a termék nem hagy akkora ökológiai lábnyomot, esetleg könnyen újrahasznosítható, netán teljesen lebomló anyagból készül. Ha nagy a konkurencia, akkor érdemes marketing eszközként is gondolni a környezetbarát csomagolóanyag használatára (pl. karbon semlegesen nyomtatják, 100%-ban újrahasznosítható alapanyagból készül, stb)

Amennyiben egyetértesz, és akár csak egy szempontban is bizonytalan vagy terméked illetően, a SIPOS Csoportnál (Sipospack kft, Iprint 4 You kft) rendelkezésedre állunk! Kezdjünk beszélgetni, alkossuk meg a tökéletes csomagolásod! 40 év tapasztalatával fogunk segíteni a dizájn, tervezés, kivitelezés, nyomtatás, rakodás-szállítás terén: mindenben amit a csomagolásodnak tudnia kell.